Змінили адресу і не отримали податкове повідомлення - рішення на сплату місцевих податків? – Зверніться до Центрів обслуговування платників
Шановні краяни, серед податків, які формують місцеві бюджети, є майнові податки, які в повному обсязі наповнюють місцеві скарбниці і від їх надходжень залежить фінансування та виконання програм розвитку громад, де ви проживаєте.
Відповідно до вимог Податкового кодексу України податкової службою області забезпечується надсилання громадянам податкових повідомлень-рішень про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плати за землю, транспортного податку та відповідні платіжні реквізити.
При цьому податкові повідомлення-рішення надсилаються платникам за адресами згідно з відомостями з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Якщо у громадян відбулись зміни адресних даних, то вони зобов'язані повідомити контролюючому органу відомості про такі зміни протягом місяця з дня їх виникнення шляхом подання відповідної заяви за формою №5ДР або заява за формою №5ДРП.
Це передбачено нормами Податкового кодексу України (пункт 70.7 статті 70 ПКУ).
У разі якщо контролюючий орган не надіслав чи не вручив податкове повідомлення-рішення у встановлені строки, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої Податковим кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.
Але контролюючий орган має право визначити суми податку на майно за три звітні податкові роки. Тож принцип «незнання законів» не звільняє від сплати податків та діє при визначенні податкових зобов’язань для кожного платника податків в Україні.
Тому, у разі якщо ви, як жителі громади, ідентифікуєте себе як платників податку на нерухоме майно чи земельного податку, але не отримували раніше повідомлень про сплату, вам необхідно звернутись до податкової служби (Центру обслуговування платників) для проведення звірки та/або отримання консультації.